Újra világversenyen szerepelhetnek


TÉLI SPORTOK – Nógrádiak az ifjúsági téli olimpián

A tavalyi osztrák-liechtensteini közös rendezésű Téli Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál (téli EYOF) után egy évvel, ismét két nógrádi származású sportoló képviselheti hazánkat egy világeseményen, a norvégiai Lillehammerben. A február 12-én rajtoló ifjúsági téli olimpián a salgótarjáni kötődésű Veres Mirella sílövészetben, míg a balassagyarmati Fehér Zsófia hódeszkában indul majd. Mindkét lánnyal a kiutazás előtt beszélgettünk.

Az 1998-as születésű Veres Mirella 2006 óta sportol aktívan, a biatlonnal 2010 óta foglalkozik komolyan. Pályafutását Salgótarjánban kezdte, majd a budapesti Panoráma SE versenyzője lett. 2014 szeptembere óta egy román klub is segíti a munkáját, így a Csíkszereda ISK is tagjai között tudhatja. Az ifjúsági vb helyszínén értük utol.

Veres Mirella 15 Martel

Veres Mirella Martelben érte el eddigi legjobb eredményét

– Az EYOF után a jelenlegi edzőmmel, Márton Simon mesteredzővel, aki a román női válogatott edzője is egyben, folytattam a felkészülést – mesélte Mirella. – Az alapozást már június elején elkezdtük. Az augusztust Cheile Gradistei-nen töltöttük, a nyári világbajnokság helyszínén, ahol a felnőtt váltóban kaptam helyet, emellett egyéniben a juniorok között szerepeltem. Ezt követően, október végén már hóra mentünk. December közepén volt az első versenyem, egy IBU Kupa, ahol a junior mezőnyben indulhattam, ifi létemre, és a 44-ként értem célba a 95 fős mezőnyben. Onnan utaztunk az olaszországi Martelbe, az IBU Kupa második állomására. Itt életem eddigi legjobb eredményét értem el, pontszerző helyen értem célba. Jelenleg az ifjúsági vb-n vagyok, innen utazom haza eskütételre, majd indulunk az ifjúsági olimpiára.

Veres Mirella EYOF– Hogy érezted magad az ifi vb-n?

– Sajnos a világbajnokság nem úgy sikerült, ahogy azt elterveztem. Az első hosszú versenyen elég jól ment a lövészetem, 20/4 hibám lett, a futásomból is úgy érzem, kihoztam a maximumot. A vax sajnos nem sikerült valami jól aznap és azon is elég sok múlhat. Így 54-ként értem célba, a 92 fős mezőnyben. A sprint versenyem nagyon rosszul sikerült. Nem teljesítettem az elvárásoknak megfelelően, így nem kerültem az üldözős számba. Elég sok hibám is lett (10/4) és a futásom sem ment, már a rajtban rosszul éreztem magam, pedig most a vax is jó volt. Elég szerencsétlen volt, de remélem az olimpia annál jobb lesz.

– Mikor indultok Lillehammerbe?

– Az olimpiára február 8-án utazunk, és az első versenyem 14-én lesz. A versenyen szeretnék az erős középmezőnyben végezni, mindenképpen szeretném magamból a maximumot kihozni, és majd kiderül, hogy ez mire lesz elég.

A balassagyarmati származású, 17 éves Fehér Zsófia a snowboard (hódeszka) sportágban indul a korosztályos téli olimpián (YOG). Ötéves korában, családi téli üdülésen, apukája segítségével ismerkedett meg a hódeszkázással, és annyira megszerette, hogy a havas élmények során azóta elválaszthatatlan tőle ez a sportszer. Tehetségét hamar felismerték a szakemberek. Első hazai bajnokságán 2009-ben indult, azóta már többszörös magyar bajnoknak vallhatja magát. A schladmingi osztrák síakadémián is edzett, illetve alkalomszerűen most is gyakorol ott. Egy rövid ideig a sokkal kötetlenebb, trükkösebb freestyle vonzotta, ma már a snowboardcrossban érzi otthon magát. Bár nem szerzett indulási jogot az olimpiára, több résztvevő visszalépett, ráadásul a magyar lány jól szerepelt egy csehországi versenyen, így eldőlt: mégis indulhat Lillehammerben. A napokban diákolimpiai bajnok lett, nemrég az országos sportnapilap is készített vele egy beszélgetést.

Fehér Zsófia 2

Fehér Zsófia hódeszkában indul majd

– Az EYOF óta megjártam egy világbajnokságot, de Kínában sajnos a mezőny hátsó részében végeztem – mesélte Zsófia. – Idén csak FIS versenyeken szerepeltem, valamint megnyertem az országos snowboard diákolimpiát. Az olimpiai részvételhez megfelelő számú FIS pontra volt szükségem, így szereztem meg az utolsó, 16. magyar kvótát. A versenyig már csak száraz edzéseink lesznek.

Fehér Zsófia 1– Milyen eredménnyel lennél elégedett?

– Igazából a 10-12. helyek már jók lennének. De már azt is nagy dolognak tartom, hogy kijutottam a versenyre.

– Nemrég egy nagy magyar hódeszkás siker született, Gyarmati Panka első magyarként tudott világkupafutamot nyerni…

– Panka sikere nagy motiváció számomra, és minden snowboardos társamnak. Ez azt erősíti bennünk, hogy ha keményen dolgozunk érte, akkor mi is eljuthatunk ilyen szintekre. Azt hiszem, ez a siker kicsit fellendíti majd a sportágat Magyarországon. Bár én krosszos vagyok, Panka pedig slopestyle (trükkös akadályverseny) kategóriában nyert, ez a siker kihathat a snowboard minden szakágára.

A nógrádi kötődésű versenyzők eredményeivel, és élményeivel természetesen majd külön is foglalkozunk.


A magyar csapat

Alpesi sí: Szőllős Barnabás Ábrahám, Archam Chiara. Biatlon: Herneczky Áron, Veres Mirella. Sífutás: Gyallai Máté János. Ügyességi jégkorong: Vértes Nátán. Műkorcsolya: Medgyesi Fruzsina. Rövid pályás gyorskorcsolya: Liu Shaoang, Sziklási András, Jászapáti Petra. Szabad stílusú síelés: Nagy Bence. Síugrás: Molnár Kristóf, Vörös Virág. Snowboard: Szász Csongor Ármin, Fehér Zsófia.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

