Szeretné, ha unokái is labdarúgók lennének


LABDARÚGÁS – Szabó Tibor (Cimbalom) 60 éves

Pásztón 1970-et írtunk, amikor a Hajós Alfréd utcai sportpályán tartott edzések, bajnoki mérkőzések során felfigyeltek arra a vékonydongájú srácra, aki ügyes megoldásokkal, pontos rúgásokkal labdaszedőként juttatta vissza a játéktér szélére az elgurult labdákat. Az ekkor még alig 14 éves Szabó Tibor (Pásztón mai napig sokan csak Cimbalomként ismerik) hamarosan a játéktéren belülre Veres Béla edző kezei alá került. A helyi ifjúsági, majd később a felnőtt csapat oszlopos tagja lett, de máig nem szakadt el a sportágtól, hisz sípmesterként jelenleg is a sportágban tevékenykedik.
Szabó Tibor március 15-én, nemcsak nemzeti napunkat, hanem a 60. éves születésnapját is ünnepli. Vele beszélgettünk.

1972-ben a megyei ifjúsági bajnokság élén végzett a Pásztó együttese. Ebben a csapatban már te is szerepet kaptál?

– Igen, 1972-ben én is megkaptam a megyei ifjúsági csapatbajnokságért járó aranyérmet. Ettől viszont nagyobb teljesítményt értünk el a következő bajnoki évadban, ahol 15 mérkőzésünket megnyerve pontveszteség nélkül, 101-12-es gólkülönbséggel végeztünk megyei bajnokság élén .Az akkori „aranycsapat” tagjai következők voltak: Kürti J., Bacsa A., Kürti I., Buda F., Szabó T., Kunyó, Alapi K., Nagy S., Tóth J., Szeles L., Volek T., de több kevesebb alkalommal pályára lépett Szeles Jani mellett Gajdár G., Edőcs I. is.

Mikor húzhattad először magadra a felnőtt csapat mezét?

– Jómagam 1974-ben, alig 18 évesen kerültem be a Ponyi László edző által kialakított gárdába, ahol előbb balhátvédet, majd pedig bal oldali középpályást játszottam. Két év után bejutottunk a Magyar Népköztársasági kupa országos csoportküzdelmébe. Itt a Vasas, az Eger és a Mogyoród volt az ellenfelünk. A továbbjutás ugyan nem sikerült, de nekem már az is élményt jelentett, hogy kétszer is megmérkőztünk az NB I-es Vasassal. Sőt, itthon amikor 5-1-re kikaptunk, a szépítő találatunkat elérő Tökhajnak (Kovács Attilának), én adtam be a labdát. Nem sokkal ezt követően a Szabad Föld kupában a döntőbe jutásért a Sülysáp ellen küzdöttünk. Tíz perc hiányzott ahhoz, hogy mi vívjuk a döntőt, de egy szerencsétlen gól, megpecsételte a sorsunkat. Csapatkapitányunk Győr Sándor mégis eljutott a Népstadionba, és ott a Magyarország-Franciaország válogatott mérkőzés előtt átvehette a Szabad Föld kupa legsportszerűbb csapatának járó díjat.

Szabó Tibor fekete fehér 1

Szabó Tibor mindig is „hátsó” védőjátékosként segítette csapatát.

Mindig is a piros-kék pásztói színeket képviselted?

– Egyetlen évig kellett a pásztói színeket nélkülöznöm, ugyanis katonai szolgálatom ideje alatt a Jobbágyi HSE-ben rúgtam a bőrt. Leszerelésemet követően Pásztón 1982-ben megnyertük a megyei I. osztályú bajnokságot, majd osztályozót játszottunk a Vasas Izzóval, az NB III-nak megfelelő területi bajnokságba jutásért. A fővárosi gárda ellen két izgalmas mérkőzésen, az újpesti döntetlen mellett hazai győzelemmel jutottunk tovább.

A magasabb osztályban is maradt a régi balhátvéd posztod, vagy itt már új feladatot kaptál Tóth József edzőtől?

– Az akkori felnőtt csapat edzője úgy döntött, a középhátvéd gondokat velem oldja meg. Noha, sosem voltam robosztus alkat a csapat érdekében vállaltam a posztot, és a fizikális hátrányomat helyezkedéssel, technikával, jó ütemű közbelépésekkel igyekeztem ellensúlyozni. Megtisztelő volt ez a feladat a számomra, hiszen egykor olyan játékosok viselték Pásztón a hármas számú mezt, mint Tari József, Szőllősi József, Tari Sándor.

Vasas-Pásztó Fáy u 1976 nov 18

A Pásztói KSE csapata a Vasas elleni 1976-os Magyar kupa mérkőzésen. Álló sor: Varga György,Juhász Károly, Alapi Kálmán, SZABÓ TIBOR(Cimbalom),Alapi József, Kovács Attila,Szeles László,Veres Béla edző. guggolnak:Kanyó Csaba,Szőke József,Horváth Zoltán,Geczkó István,Sütő Lajos, Bedő Ferenc,Nagy Sándor

A csapat retúrjegyet váltott az NB III-ban, ezzel együtt már téged sem találtunk a következő szezonban a csapat keretében. Mi történt?

– A kiesést követően munkahelyi (fővárosi) elfoglaltságom miatt, már nem tudtam vállalni a játékot. 1986- ban jöttem haza. Ekkor ismét megkerestek a csapat vezetői, legyek a segítségünkre. Egy fél szezont még játszottam, aztán a Mátranovák elleni bajnoki mérkőzés után végleg szögre akasztottam a futballcipőmet.

Nem sokáig tudtál foci nélkül maradni, mert hamarosan egy új szerepkörben a járási labdarúgó bajnokság szervezői, lebonyolítói között találkoztunk a neveddel.

– Tóth László akkori sportfelügyelő kérésére segédkeztem a járási bajnokság levezénylésében, majd 1990-ben Oláh Józsi bácsi (Járási Labdarúgó Szövetség elnöke) hívó szavának eleget téve én is letettem a játékvezetői vizsgát.

Az első megyei II. oszt mérkőzésemet Szarvasgede-Kisbágyon szomszédvári rangadót a kevés játékvezetői létszám miatt még egyedül vezettem le. Emiatt is kezdtük el Pásztón is megszervezni a játékvezetői tanfolyamot. Ekkor került be a játékvezetők közé Strehó Sándor, Szállási Sándor, Patvaros Sándor, Veres Miklós (Kali) és legalább még fél tucat Szurdokpüspökiből beszervezett régi labdarúgó. Itt említeném meg, hogy te is ekkor szerezted meg labdarúgó játékvezetői vizsgádat!

Igen, csak hát én leragadtam a megyei II. osztályú szintnél, te viszont egyre magasabb szintre jutottál.

– Öt évig voltam a megyei II. osztály Déli csoport JT elnöke, miközben 1993-ban bekerültem a megyei I osztályú játékvezetői keretbe. Újoncként a legemlékezetesebb mérkőzésem a még salakos pályán lebonyolított Balassagyarmat-SBTC Magyar kupa mérkőzés volt, ahol Pintér Tiborral (Szurdokpüspöki) együtt asszisztensként segítettem Strehó Sándor játékvezetését. Sípmesterként az első mérkőzésemet Karancslapujtő-Nógrád Volán dirigáltam le. A megyei játékvezetői kerettagságot egy rövid ideig NB III-as partjelzői keretbe való kerülés követte. Itt a Füzesabony-Tenk mérkőzésen(1994) debütáltam,kéősbb Strehó Sándor, Pintér Tibor mellett Kiss Gyulával (Héhalom), Ágoston Andrással (Bátonyterenye), Bogár Csabával (Salgótarján) jártunk megyei, illetve azon kívül NB III-as mérkőzéseket vezetni, lengetni.

Még ma is aktív játékvezetőként tevékenykedik

Játékvezetőként még ma is aktívan tevékenykedik

Csináltál már valamiféle statisztikai összegzést arról hány bajnoki mérkőzésen szerepeltél aktív pályafutásod alatt, illetve eddig hány mérkőzésen öltötted magadra a játékvezetők, asszisztensek mezét?

– Csak a bajnoki mérkőzéseim száma megközelítette a félezret, ennek viszont ma már duplája, ezer körüli a bajnoki, edző, és téli teremtorna mérkőzéseken való ténykedésem.

Ez a szám hamarosan tovább fog növekedni, hisz kezdődik a megyei II., illetve a III .osztályú labdarúgó bajnokságok tavaszi idénye.

A felnőttek bajnoki találkozói mellett rengeteg serdülő és ifjúsági labdarúgó mérkőzésen kellett dirigálnom és a környékbeli edzőmérkőzések levezetésére is rendszerint engem kérnek fel.

Szeretné ha unokái focisták lennének

Szeretné, ha unokái Dominik és Denisz később jó focistákká válnának

A foci mellett Szabó Tibornak van esetleg más hobbija is?

– Még az unokáim, Dominik (6 éves), Denisz (4 éves), fel nem cseperedtek, addig a hét végi játékvezetés mellett a szabadidőmet a Mátraszőlősi úti családi házunk külön nekem erre célra berendezett kis szobácskájában éjjel-nappal a tv képernyője előtt labdarúgó mérkőzéseket követve töltöttem el. Egyébként kispesti és barca szurkoló vagyok. Ez, ma már némiképpen megváltozott. Munkaidőm letöltését követően, mely a Zsigmond Király Általános Iskola egyik gondnoki-karbantartói munkakörét jelenti, ha csak tehetem, sietek a Szőlőhegyi útra az unokáimhoz és azon fáradozom, hogy velük minél jobban megszerettessem a focit.

Nagyon szeretném, ha később ők is a labdarúgást választanák sportágunknak

Forrás: Czimer Z. József

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

