Salgótarjáninak is szurkolhatunk 16-án


PANKRÁCIÓ – Ron Corvus a legnagyobbaktól tanult

Németországban látta meg a napvilágot, a pankrációt a legnagyobb nevektől tanulta. 2011 óta járja az országot, számtalan meccs van mögötte, tíz hónapig a hardcore divízió bajnoka volt. Szabó Norbert a nógrádi megyeszékhelyen él és készül az összecsapásokra, Ron Corvus néven ő is ringbe lép majd július 16-án, a Salgótarjáni Városi Sportcsarnokban rendezendő nagyszabású gálán. Vele beszélgettünk.

Ron Corvus

Fotó: Dante Photo

– A szüleim Drezdában dolgoztak, a születésem után költöztünk Salgótarjánba – kezdte a pankrátor. – A pro wrestling előtt rövid ideig birkóztam és wing tsun kung fu edzésekre jártam.

– Hogy jött a pankráció?

– A történet 1989-ben kezdődött, amikor a kábeltelevíziónak köszönhetően láthattuk az akkori WWF adásait (a legnépszerűbb amerikai szervezet volt). Azonnal megfogott és biztosan tudtam, hogy életem végéig elkísér a pro wrestling. Többször jártam az Amerikai Egyesült Államokban és olyan nevektől tanultam, mint például Ultimate Warrior és Afa Anoai, utóbbi egyébként a népszerű pankrátor és színész, Dwayne „The Rock” Johnson bácsikája. A Wild Samoan Training Center-ben szereztem meg a profi képesítésemet, 2010-ben, ez Afa iskolája.

– Itthon hol folytatta?

– 2011-től tartozom a HCW, azaz Hungarian Championship Wrestling csapatába, ami Európa egyik legjobb pro wrestling szervezetévé nőtte ki magát. Számos nagy név lépett fel a HCW ringjében, köztük El Generico is, aki most a WWE-ben Sami Zayn néven szerepel, valamint Matt Cross és Tommy End. Közülünk is többen járják Európát, vagy az USA-t és sorra nyerik a bajnoki öveket. Én magam a HCW hardcore bajnoka voltam tíz hónapig, ami egy szabályok nélküli divízió. Itt megengedett a tárgyak, fegyverek használata, legyen az baseball ütő, szék, neoncső vagy bármi más. Július 16-án is egy ilyen meccsem lesz Icarus ellen.

Ron Corvus - fotó Raybirg

Fotó: Raybirg.hu

– Jól tudom, hogy itthon készül az egyes összecsapásokra?

– Igen én itt, Salgótarjánban edzek. A HCW-nek Budapesten van egy dojo-ja, de én már ritkán készülök ringben meccs előtt, a hát- és vállsérüléseim miatt.

– Évente átlagban hány meccse van?

– Magyarországon körülbelül 8-10, de a külföldi meghívások miatt ez változó. Nekem idén összesen 14 meccsem van, ami elég is. Aki jó passzban van és fiatal, annak bírni kell, a WWE-ben évente 250-300 meccset is rendeznek.

– Hogy látja, miként alakul a pankráció népszerűsége Magyarországon?

– Nálunk is egyre népszerűbb, de sok idő kellett hozzá.

– És Ön szerint mi vonzóbb benne, a sport, vagy a színház része?

– Én személy szerint jobban szeretem az akciót benne. De amikor bevonjuk a közönséget, akkor is komoly érzelmek szabadulnak fel. Ha negatív figurát játszol, könnyebb őket felhúzni, mint jóként magad melle állítani a nézőket.

– Mit vár a salgótarjáni gálától?

– Bízom benne, hogy még több rajongója lesz a pro wrestlingnek Salgótarjánban és a környéken.

Ron Corvus - Fotó In-Visible

Fotó: In-Visible

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

