Palotásról a főmeccsig


PANKRÁCIÓ – Nitro lesz a fő szám Salgótarjánban

Ahogy arról korábban beszámoltunk, salgótarjáni szereplője is lesz a július 16-ai pankráció gálának, Ron Corvus mellett azonban még egy nógrádi a kötelek közé lép majd a Salgótarjáni Városi Sportcsarnokban. A pásztói születésű, palotási kötődésű Szabó Tamás Nitro néven osztja majd a pofonokat, mégpedig az este főmeccsén. A bajnoki címvédőnek országos tekintetben is hatalmas rajongótábora van, még az utcán is felismerik. Vele beszélgettünk.

– Nyolcévesen találtam rá a pankrációra, a televízió segítségével – mesélte a pankrátor. – Szerelem volt első látásra. Színes karaktereket, látványos mozdulatokat, hihetetlenül karizmatikus figurákat láttam a show-ban, így rögtön megtetszett. Természetesen ilyen fiatalon még nem kezdhetem el fizikailag is készülni rá, illetve ekkor még nem is működött pankrációs szervezet az országban, így egészen 2010-ig várnom kellett.

– Akkor, ha jól sejtem, a mozgás addig is elkísérte…

– A sport mindig főszerepet töltött be az életemben. Gyerekként karatéval kezdtem, amit később a labdarúgás váltott fel, amit tíz évig űztem és csak a pankráció kedvéért hagytam abba.

Fotó In-Visible

Fotó: In-Visible

– Milyen eredményeket ért el eddig?

– Bátran állíthatom, hogy megérte sportágat váltanom, ugyanis jelenleg én vagyok a HCW (Hungarian Championship Wrestling) bajnoka. A magyar bajnoki titulus mellett a HCW Hardcore övet, illetve Belgiumból a Pro Wrestling Allstars „Daredevil” bajnoki címét is magaménak tudhatom. Korábban voltam már magyar és belga csapatbajnok, illetve páros bajnok, továbbá kétszer, 2012-ben és 2015-ben választottak meg az év legjobb pankrátorának Magyarországon.

– Ha jól tudom, bár nógrádi származású, de már nem a megyében él…

– Kevesen tudják, de Nógrád megyei gyökereim vannak. Édesapám máig a megyében, Palotáson él, akit mindig szívesen látogatok, amikor csak szabadidőm engedi. Pásztón születtem, gyerekkorom egy részét pedig Palotáson töltöttem. Onnan kerültem fel Budapestre, Zuglóba, ahol ma is lakom.

Fotó Raybirg.hu 2

Fotó: Raybirg.hu

– Hogyan látja a pankráció népszerűségét Magyarországon?

– Egy hosszú folyamat eredményeként egyre népszerűbb itthon is a pankráció. Ha az európai piacot nézzük, akkor Magyarország előkelő helyet tölt be a népszerűségi listán, pedig szervezetünk csupán hat éves. Mind nézőszámban, mind pedig érdeklődésben az európai elitbe tartozunk.

– Ön szerint mi a vonzóbb benne? Az akció, vagy a körítés?

– Az egyedisége és sokoldalúsága. Olyat, mint nálunk, sehol máshol nem lehet látni. A pankrátorok egyaránt képesek kőkemény összecsapásokra és látványok ugrásokra, miközben a néző egy percre sem unatkozik. Nálunk bizony fel kell készülni arra, hogy az egyik pillanatban még az ellenfél nyakába ugrunk a ringből kifelé, majd pár perccel később már egy asztalban landolunk…

– Amerikában hatalmas népszerűségnek örvend a pankráció. Önnek vannak itthon rajongói?

– Jelenleg igen komoly rajongótáborom van, amiért nagyon hálás is vagyok. Gyakran készítenek papírtáblákat, amikkel kifejezik szimpátiájukat, aláírásokat kérnek, hordják a pólóimat és rengetegen fotózkodnak is velem. Leírhatatlan, hogy mekkora erőt adnak nekem ezzel. Az utcán is előfordul, hogy felismernek, és odalépnek hozzám egy gyors csevely, vagy egy közös fotó erejéig.

– Mit vár a szombati gálától?

– Most végre Salgótarjánban is megmutathatjuk, hogy milyen is a magyar pankráció. Mindig öröm új városba eljutni és bebizonyítani, hogy miért is ilyen népszerű a pankráció világszerte. Nekem személy szerint az egyesített magyar bajnoki címet kell megvédenem úgy, hogy az ellenfelemet csak aznap este jelentik majd be. A szituáció nekem is új, de motivációban és lelkesedésben nincs hiány!

Fotó In-Visible 2

Fotó: In-Visible

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

