Összesen száztíz kilométer


ATLÉTIKA – Ultrafutások országszerte

Az elmúlt hétvégén a Salgótarjáni Atlétikai Club (SAC) két ultrafutója is szép eredményt ért el, Lőrincz Olivér tanítványaira 50, illetve 60 kilométer várt.

turos1

Turós Izabella (SAC) a leggyorsabb hölgy volt 50 kilométeren

A klub legfrissebb igazolása, Turós Izabella a Szőlőskör elnevezésű rendezvényen állt rajthoz. Az indulók a klasszikus maraton, a félmaraton, az 50 kilométeres ultra, illetve két váltó közül is választhattak. A SAC-os a leghosszabb, azaz a Hammer 50k Ultra táv mellett döntött, melynek útvonala Balatonszőlősről indult és oda is érkezett, de addig nagy utat járt be a „Magyar tenger” partján, és összesen 484 méternyi szintemelkedést is tartogatott.

Az ultrafutással nem régóta ismerkedő Izabella a versenydrukk, illetve a nagy meleg és az emelkedők miatt elég hamar elérte az edzője által megadott maximális 165-ös pulzusszámot. Eleinte egyik riválisával együtt futott, aki jó tanácsokkal látta el, majd miután beállt a pulzusa, kilépett, és onnantól már végig a női mezőny élén haladt.

– A verseny középső szakasza, ami lejtős vagy lankás volt, nagyon jól ment – mesélte tudósítónknak. – Tempósan futottam egészen Tihanyig, ekkor körülbelül 30 kilométernél jártunk. Ott ért az első sokk, egy elég komoly emelkedővel szembesültem. Ezután még összeszedtem magam és az első igazi holtpont 36 kilométernél ért el, onnantól már nehezebb volt a futás. Az utolsó 10 kilométer igazán megterhelő volt, a pálya szinte végig emelkedett, de semmiképp nem akartam belesétálni. A pulzusom nagyon jó volt, így összeszorítottam a fogam a legnehezebb részeken is, és csak mentem előre. Férjem biciklivel kísért, ami nagy segítség volt.

A SAC-os végül 4;21:28 órás idővel az első nőként ért célba (12 induló között) az 50 kilométert követően, megelőzve a tapasztaltabb ultrafutókat is. Emellett kiérdemelte a „Hegyek királynője” különdíjat is, ami az első, hullámvasúttal felérő mintegy 9 kilométert leggyorsabban teljesítő hölgynek járt.

Csapattársa, Simon Edina a VII. Velencei-Tó Szupermaraton 60 kilométeres számára nevezett be, ez volt élete első egyéni ultraversenye.

Fogalmam sem volt, hogy mit tudok majd, mi fog történni maraton után, ráadásul az északi parton vannak szép emelkedők, amit kétszer is meg kellett futni – nyilatkozta Edina. – Ezen a versenyen nagyon fegyelmezett voltam, egyenletesen tartottam a pulzust, ami azt jelentette, hogy az elején sokszor kellett lassítanom, viszont meghozta a gyümölcsét a második körre, ahol már én is fáradtam, de kevésbé, mint a többi versenyző, ezért szép sorban „daráltam” be az előttem futó fiúkat. Az első kör nagyon könnyen ment, magam is meglepődtem. Körülbelül a maraton tájékán volt holtpontom, és ezután kezdett esni a sebességem és a pulzusom is, ami a fáradás jele. Nagy segítséget jelentett, hogy a korábbi válogatott ultrafutó, Oravecz Orsolya volt a kísérőm. Nem éreztem úgy a verseny után, hogy mindent kiadtam volna magamból, másnapra már kutya bajom sem volt. Szerencsés alkat vagyok, gyorsan regenerálódom.

A SAC-os végül a teljes mezőnyt tekintve a negyedik helyen ért célba, és csak egy hölgy tudta megelőzni (14 női induló között). Első ultrafutásán 5;12:40 órás idővel teljesítette a 60 kilométeres távot.

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

