Tarjáni serdülő lányok sikere a Bükkben


TÁJFUTÁS – Eger Grand Prix

Egy természetvédelmi hatósági terepengedély hiánya miatt az eredetileg tervezett Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kács települése helyett Cserépfalu-Mocsárosház térsége adott otthont hat nemzet háromszáz tájékozódási futójának, akik az Eger Grand Prix háromfutamos versenysorozaton küzdhettek meg korosztályonként egymással az összetett elsőségekért.

boros-anna-masodik

Boros Anna a szenior nőknél összetettben a második helyen végett

Az első, városi sprinttávú futamra Mezőkövesd belvárosában került sor. A felnőtt férfiak I osztályú versenyszámában a tarjáni Fehérvári Dániel 3. helyezésével éves ranglistapontszáma alapján teljesítette a sportág I osztályú minősítési követelményét, mellette a sprinttávú futamot nyílt kezdőknél a klubtársa Alb Péter nyerte.

A II. futamra a Bükk hegységben lévő Mocsárosház nagy szintkülönbségű terepén került sor, ahol egy középtávú futam várt a futókra. E napon a legfiatalabb gyermek kategóriában a tarjáni színekben versenyző Babka Dániel végzett az élen, úgyszintén szenior korosztályában az első helyen zárta a futamot Boros Anna.

A harmadik, normál távú záró futam küzdelme Cserépfalu-Békaháza környékén zajlott le. Itt, legfőképpen az országos csapatbajnokságon is remekelt Dornyay serdülő leány futói szállították a nógrádiak számára a nap sikerét, akik ezúttal kibérelték a dobogó mindhárom fokát. Végül némi keresztbeverések folytán összetettben egyetlen másodperc előnnyel megvédve tavalyi elsőségét, eredményhirdetéskor Mag Viktória állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, Lénárt Lili a második, Mag Fruzsina pedig a harmadik helyen végzett. Az év elején a serdülő B válogatott kerettagságra is aspiráló tarjáni Varga Petra egy igen szeszélyes évet maga mögött hagyva meglepetésre ezúttal kategóriagyőztes lett.

harom-tarjani-a-dobogon

Az N 14 leány kategóriában kibérelték a dobogót a Dornyay futói: balról Lénárt Lili (2.), Mag Viktória(1.) a kép jobb szélen Mag Fruzsina(3.)

Nógrádiak közül a további életkori kategóriákban is a nők jeleskedtek. Goldmann Júlia a felnőtt nők I. osztályú versenyszámában az elmúlt évhez hasonlóan idén sem bírt a két nagynevű csehországi ellenfelével, ráadásul a záró futamon nagyot rontott előző napi teljesítményein, így meg kellett elégedni a harmadik helyezéssel. Hasonlóan járt a szenioroknál édesanyja Boros Anna is, aki a sportsérüléséből felépülő korábbi válogatott Simon Ágnes mögött összetettben a második helyen zárt. Az összetett eredményeket tekintve férfiaknál egyedül csak a szenioroknál indult somoskőújfalui Goldmann Róbert korosztályos 6. helyezése érdemel kiemelést. Eredmények:

Eger Grand Prix: Mezőkövesd-Mocsárosház-Cserépfalu térsége

F10 kategória (3) :A II. futamot Babka Dániel Salg. Dornyay nyerte meg-

F12C (16 induló): 1. Kiss Mikes Tamás Egri Spartacus 41:53 perc ..(Kronovetter Balázs I. futam 6.,) Alb Zalán (I. futam.7.), F14B (18)1. Demeter Ágoston Diósgyőri TC 71:01..Tóth Ábel Tibor (I. futam. 2.),Kronovetter Máté (I.futam 17.),

F21A (46): 1. Bakó Áron Tabáni Spartacus 122:41..10 Berecz Gábor (25.,20.,14.) 193:36 ..13.Stork Gábor (28.,22.,17.) 208:15 Stork Mihály (8.,15.,III. futamon nem indult) Kovalcsik István Balassagyarmati Balassi Bálint KSE (34.,29.III futam: nem ind.) Fehérvári Dániel (I.. futam.3.), Kovács Sebestyén Bgy Balassi BKSE (I. futam. 36.),Kovács Domonkos Bgy. Balassi BKSE (I. futam. 37.) F35A (10):1.Kottman Dezső Diósgyőri TC 142:07 Babka Miklós (4.,2.III futam:. nem indult) F45B(36):1. Baracsi Gábor Tipo Tájfutó és Környezetvédő Klub 103:57..6.Goldmann Róbert (11.,8.,8.)123:00 ..Kovács Gábor Bgy. Balassi BKSE (20.,13.III. futam:.nem ind.), Nagy Ákos (I. futam 22.), F50B (12):1.Šrámek Jaromír XKLU Klub Csehország 110:00..7. Varga István (3.,6.,8.) 171:24 F55B (10):1. Lehto Jarmo Finnoroszág 105:09 ..Sramkó Tibor (I. futam 7.,) Telek Tibor (I.futam 9.),F60B: (14)1.Honfi Gábor Egri Spartacus 79:54..Czimer Z. József HUFEZE Pásztó (III. futam.5.) Nyílt Kezdő (36): 1 Simkó Andrea dr.DTC 71:37 ..Krecsmarik Áron (5.,12.III. futam nem ind.)Bgy Balassi BKSE, Alb Péter (I. futam. 1.,) Balla Fanni Bgy. Balassi BKSE (II. futam. 15.)Nyílt Technikás (24): 1.Nagy György Pécs 122:44 ..Stork Joachim Gábor (I futam 7., III. futam.11.,

varga-petra-nyerte-a-serdulo-lanyok-versenyet

Varga Petra a mezőny legfiatalabb tagjaként nyerte meg N16 kategóriában az idei Eger Grand Prix viadalt

N14B (19): 1.Mag Viktória (2.,3.,1 ).71:49 2. Lénárt Lili (4.,1.,2) 71:50 3.Mag Fruzsina 3.,4.,3.)77:26..Nagy Szilvia (I. futam 7.,) N16B (13):1.Varga Petra (8.,3.,3) 95:31 …Goldmann Kata (I. futam 1.) N18B (10): 1.Pataki Réka Dalida Pécsi Vasutas Sportkör 99:03 ..Kovács Borbála Bgy Balassi Bálint (9.,8.III. futam: nem ind.) N21A (8):1.Vozdová Aneta XKLU Klub Csehország 119:43 2.Janu Hana XKLU Klub Csehország 130:25 3. Goldmann Júlia (2.,2.,3.)136:54 N40B (17):1. Simon Ágnes Egri Testedző Club 103:09 2.Boros Anna (5.,1.,3) 105:32 ..Jakubecz Andrea Bgy. BKSE (6.,3., III. futam: nem ind.)

Az egyesület nélkül felsoroltak a Salg. Dornyay versenyzői

Forrás: Cz.Zentai

FOTÓK: Jacsó Andrienne felvételei

 

Vélemény, hozzászólás?

