Szintidőn belüli csúcsok


ATLÉTIKA – 34. Bécs maraton

A napokban a Salgótarjáni Atlétikai Club (SAC) két ultrafutója is rajthoz állt a hagyományos, 34. alkalommal megrendezett Bécs maratonon. Király Amanda és Simon Edina is egyéni csúccsal, a tavalyi országos bajnokság nevezési szintjén belül ért célba, előbbi idejénél igazolt nógrádi hölgy még nem ment jobbat.

Király Amanda Öböl fm 17

Király Amanda megyecsúcsot ment

– Ettől a versenytől teljesen mást vártam – kezdte Király Amanda. – Ebben az évben rengeteget fejlődtem, amire jó visszaigazolások voltak az eddigi versenyek. Pozitívan vártam a maratont, de egyben féltem is tőle. Az új cél, amit kitűztem magam elé, a 3;15 óra volt, ez közel 15 perces gyorsulást jelentett volna. Edzőm, Lőrincz Olivér 3;15-20 közé lőtte be előzetesen, és mint mindig, most is igaza lett. A verseny előtti napokban már kezdtem érezni, hogy nem lesz ez olyan könnyű, de tudtam, hogy mint az első maratonom, most is ott lesz velem Oszaczki Géza, aki rengeteget segít mindenben.

A rajt előtt fél órával érkeztünk meg, igazából fel sem fogtam az eseményeket, már teltek a kilométerek, amikor embereket előzgetve felfogtam, mi is történik. A pálya kicsit hullámzott, néha villamos sínen haladt, nagy különlegesség nem volt benne. Először 26-nál éreztem, hogy ez azért nem lesz olyan könnyű, kezdtem fáradni, de mentem, ahogy tudtam. Aztán 32-nél jött egy nagyon hosszú oda-vissza rész, aminél már nagyon elment a kedvem, és kezdtem érezni, hogy lassulok. Az utolsó 3 kilométeren már nagyon vártam a végét, főleg hogy 400 méter különbség volt az óra és a táblák között. A cél végeláthatatlan kordon között volt, ami nagyon furcsa, de a befutóérem legalább szépített valamennyit –zárta Amanda, aki számításaink szerint új megyecsúcsot ért el Bécsben.

Csapattársa, Simon Edina is értékelte tudósítónknak a futását.

2017_0023_02_0368_12

Simon Edina is egyéni csúcsot futott

– Kellett találnom egy versenyt arra, hogy ob szintidőt fussak maratonon, Amanda felvetésére neveztem be Bécsre. Különösebben nem készültem rá, edzésnek szántuk Olivérrel. Szerettem volna elintézni a szokásos bemelegítés rutinom, de annyira hatalmas volt a tömeg, hogy egyszerűen nem volt hely rá.

Szokás szerint egy meghatározott pulzuszónát kaptam, amiben mozoghatok, illetve most tervezett tempó is társult mellé; 4:45-5 perc/km között kellett futnom. Szépen ment is a tempó, jó formában éreztem magam, gyakran 4:45 alatti ezrekkel. Többször megfordultam 4:30 alatt is, és a pulzusom rendesen állta a sarat. A 25 km-es állomásnál eltűnt a frissítőm, ami eléggé kizökkentett, és ezután már nem sikerült azt a szép egyenletes ritmust újra fölvennem. Mindezek ellenére azért még sikerült 5 perc alá vinni a kilométerek nagy részét, azonban az átlag tempóm egyre lassult. Fogytak a kilométerek, erősödött a szél. Az ob szint is meglett, bár versenyengedélyem ezúttal nem volt, így még kérdéses, hogy be tudják-e számítani a nevezésnél. Még egy kis hab a tortán, hogy közben félmaratonon is sikerült egyéni csúcsot futnom.

A SAC-os eredmények.

Nők (1374 teljesítő): 46. (kategóriájában 10.) Király Amanda 3;18:48 óra (megyecsúcs) … 84. (10.) Simon Edina 3;26:32.

 

Vélemény, hozzászólás?

