Dagonyában futottak a Kékesre – kétszer


ATLÉTIKA – Szimpla élmény

A hétvégén rendezték meg a Szimpla élmény elnevezésű terepfutó viadalt, ahol a Salgótarjáni Atlétikai Club (SAC) versenyzője, Simon Edina párjával, az etesi származású Romasz Sándorral együtt kétszer is felfutott a Kékesre.

A verseny lényege, hogy kétszer kell terepen fölfutni Kékesre, párban. Az ellenőrzőpontokon nem lehet két percnél nagyobb távolság a páros tagjai között. Először Mátrafüredről, majd Parádsasvárról kellett felfutni az ország legmagasabb pontjára, és a cél is Mátrafüred volt. Ez a 36,6 kilométer így 1680 méter szintkülönbséget rejtegetett magában. A körülményeket még jobban megnehezítette, hogy idén térdig vízben, sárban és szakadó esőben is futniuk kellett a résztvevőknek.

18358630_1132199533593018_168410110830694827_o

Simon Edina

Összesen 81 csapat vállalkozott erre a feladatra, sorukban a SAC-osokkal.

Eleinte próbálkoztam átszökdécselni a pocsolyákon, de aztán meguntam és nekifutottam – mesélte Simon Edina. – Időnként kifejezetten jól esett, hogy kimossa a sarat a cipőmből. Volt olyan, amikor végeláthatatlan „tóhoz” értem, gondoltam, azzal a lendülettel át is futok rajta. Csak akkor lepődtem meg, amikor combig elsüllyedtem. De nagyon élveztem!

A páromnak ez volt az első terepversenye, és eddig félmaratonnál nem futott többet, ezért most ő diktálta a tempót. Úgy haladtunk, ahogy a pulzusa és a lába engedte. Azért bevallom, időnként az én pulzusom is elérte az előírt maximumot. Néha jól esett kicsit száguldani lefelé – sárban ez főleg nagyon jó, mert amikor elrugaszkodunk egy lejtőn, és újra földet érünk, a terepcipő jó stabilan megfog. Végül bő öt és fél óra alatt értünk célba, a 39. helyen. Imádom ezt a versenyt, aki eddig nem próbálta, jövőre ne hagyja ki!

Eredmények.

Szimpla élmény (81 csapat): 39. SAC (Simon Edina, Romasz Sándor) 5;33:12 óra.

18359201_1132199576926347_2373163830469664801_o

Romasz Sándor

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

