Helytálltak a salgótarjániak Pozsonyban


AQUATLON – Junior Európa-bajnokság

A napokban Pozsony adott otthont az aquatlon Európa-bajnokságnak, az úszásból és futásból álló sportág kontinensviadalán a Tarjáni Tornádó Triatlon SE (TTT) két junior versenyzője is elindult.

Az Eb-re külön válogatót nem tartottak, tehát nevezéses alapon indulhatott a két nógrádi. Szuhán Attila tanítványai erre a megmérettetésre egyfajta állomásként tekintettek a felkészülés során, amelyen kiderülhet, hogy jelenleg nemzetközi viszonylatban hozzávetőlegesen hol tartanak.

A szlovák fővárosba pénteken utaztak el, a délután folyamán megtörtént a pályabejárás, mind az úszást és mind a futást tekintve. A verseny előtti héten már lehetett sejteni, hogy a víz hőmérséklete miatt valószínűleg neoprénes úszás vár a résztvevőkre, így már az itthoni edzésen is abban készültek. A pályabejárást követte az eligazítás, amin minden versenyzőnek kötelező jelleggel részt kellett vennie. Itt megkapták a legfontosabb információkat a versennyel kapcsolatosan, mint például hogy az úszás 2 körös (2×500 méter), a futás pedig 5 körös (5×1000 méter).

18673230_1347357665383083_1019048457383220010_o

A két tornádós Pozsonyban: Torák Levente és Laczkó Szabina

A junior lányoknál Laczkó Szabina Blanka volt érdekelt (3 magyarral egyetemben), aki egész jó helyen választhatott magának rajthelyet.

Nagy örömömre kimaradtam a rajt utáni verekedésből, ami mindig nagy energiaveszteséggel jár – mesélte tudósítónknak. – Az úszás első és második köre szinte ugyanúgy sikerült, mindkettő egyaránt megviselt, nem éreztem a legjobbnak, de végül 16-ként sikerült elhagynom a vizet. A depózás szokatlanul gyorsan ment, a neoprént minden akadály nélkül, pár pillanat alatt le tudtam venni, ami addig edzésen nem sikerült. Gyors cipőfelvétel, és indulhatott a futás. A lábaimat nagyon könnyűnek éreztem, ennek kifejezetten örültem is, mert tudtam, hogy ha ez a frissesség megmarad, akkor nagyon jó esélyem van a javításra. A futás mind az öt köre hihetetlenül gyorsan telt, sorra előztem az előttem lévőket, ami még nagyobb löketet adott. Végül a nyolcadik helyen értem célba, ami csak akkor tudatosult bennem, mikor átléptem a célvonalat, mindaddig fogalmam sem volt, hogy hányadik helyen állok.

A fergeteges hangulat miatt a verseny minden pillanatát élveztem. Az eredményemnek nagyon örülök, főleg a futásnak. Magával az úszással is elégedett vagyok, bár ez – az előző versenyemhez hasonlóan – most sem volt még az igazi, de ennek ellenére nagyon pozitív vagyok az előttem álló versenyeket tekintve, és óriási motivációt jelent számomra az elért eredmény – zárta a tarjáni, aki összességében a második legjobb magyar lett a mezőnyben, futásban pedig a negyedik legjobb időt sikerült produkálnia.

A fiúknál népesebb mezőny gyűlt össze, 48 indulóval. A TTT-t itt Torák Levente képviselhette, és ő bizonyult a legszerencsésebbnek a beszólításnál, ugyanis elsőként állhatott a rajthoz. Az első körében a második legerősebb bolyban helyezkedett el, amiről a nagy tempó miatt sajnos a második körben leszakadt, kicsit arról lemaradva fejezte be az úszást. A depó szintén jól ment neki, ám a kemény úszás következtében a futás eleje nem ment zökkenőmentesen, viszont ezt követően megkezdte a felzárkózást, így végül középmezőnyben, a 30. helyen ért célba.

A TTT-s eredmények.

Junior lányok (27 induló): 8. Laczkó Szabina Blanka 35:07 perc.

Junior fiúk (42): 30. Torák Levente 34:20.

Galéria

 

Vélemény, hozzászólás?

