Vanyarci és pásztói siker a ralin


AUTÓSPORT – Globaldaru Borsodnádasd Rallye

Hétvégén rekkenő hőségben, Ózdon a prológ, illetve Borsodnádasd-Balaton között hat sprint gyorsasági szakaszt beiktatva rendezték meg a Globaldaru Borsodnádasd Rallye-t. A húsz, licences versenyző mellett ezúttal hatvan amatőr páros nevezett be a versenyre, így az előfutókkal együtt száz feletti egységet láthatott a szépszámú nézősereg.

IMG_2327

Tim Gáborék nyerték abszolútban Globaldaru Borsodnádasd rallyet

Szombaton késő délután az ózdi stadion salakos pályáján került sor a prológra, melyre a nézőknek belépődíjat is kellett fizetniük. Ezt követően vasárnap reggel nyolc órától vette kezdetét a Borsodnádasd-Balaton községek közötti több mint 5 km-es közúton való sprint távú rallye versengés. A pilóták és navigátorok mindkettő irányban három-három alkalommal teljesítették távot, melyből egy az amatőröknél baleset miatt végül a harmadik futamot ki kellett venni. Az előfutóknál, a licenceseknél és az amatőröknél is volt nógrádi induló.

Az idei Globaldaru Borsodnádasd Rallye abszolút győztese(MARB) a vanyarci Tim Gábor-és navigátora Timár Tamás (Nissan Sunny Gti) lettek.

Az Északi Régió Sprint Kupában (ÉRSK) a közelmúltban alakult Pásztói ASE Nagy Gergő-Zsiga Zsolt (BMW E 36) páros első versenyén a HK 2 kupa értékelésben az első, a VI. kategóriában szintén első, abszolút küzdelemben pedig a harmadik helyen végzett.

Az esti eredményhirdetésen sikerült szóra bírnunk a pásztói páros navigátorát, Zsiga Zsoltot:

– Nagyon örülünk, hogy az első hivatalos egyesületi versenyünkön sikerült végigmennünk, miközben kategóriánkban és a HK 2 kupában az első, abszolútban pedig a harmadik helyen végeztünk. Igaz, ehhez kellett némi szerencse is. Autónk a harmadik futam elrajtolását követően tönkrement, így csak bevánszorogtunk a célba. Ha lehet így mondani, ekkor ért bennünket a szerencse. A futamot egy sajnálatos baleset miatt leállították, majd kivették az etapot az összetett értékelésből. Autónk hibáját a negyedik szakasz rajtára orvosolni tudtuk, így a további futamokat sikeresen teljesítettük.

Legközelebb június 24-25-én, már hazai környezetben Mátrakeresztesen szeretnénk bizonyítani, addig véglegesen kijavítjuk és meg is „hangosítjuk” versenyautónkat.

Addig, amíg a pásztói páros mellé ezúttal a szerencse is oda állt, ezt nem mondhatja el magáról a bátonyterenyei Balogh Péter-Szarka Dávid (LADA 21074) akik a futam utolsó kanyarjában a nézőknek bemutatott produkciójukat nem nézték jó szemmel a rendezők.

Zsiga Nagy

Zsiga Zsolt -Nagy Gergő pásztói páros

A licences nógrádi versenyzőknél Gyenes Attila-Deák Henrietta Gondi MSE (BMW E36) a prológ nélküli 30,3 km-es össztávot (hat futam) 22:01,5 perc, még klubtársaik Oroszki Tamás-Diósi János szintén egy BMW tip. autóval 22:33,8 perc alatt teljesítették.

A bátonyterenyei Balogh Péter-Szarka Dávid páros (31,5 km) összesített időeredménye: 24:58,6 perc lett. A pásztói Nagy Gergő-Zsiga Zsolt páros a BMW tip autóval öt futam (26,5 km)  20:01.0 perces időt ért el.

Az abszolútban első helyen végzett vanyarci Tim Gábornak és navigátorának Timár Tamásnak, a hat sprint futam teljesítésére 21:57,6 percre volt szüksége. Ők, egyébként három szakaszgyőzelmet is szereztek és a leggyorsabb időeredményüket az ötödik futamban 3:30,4 perc érték el.

A sikerről a versenyt követően Bende Imre management tájékoztatta lapunkat:-A háromszoros magyar bajnok, és a 2016-os Octavia Cup bajnoka idén nem tudta folytatni gyorsasági autós karrierjét, így döntött, hogy Timár Tamás navigátorával a MARB rallye versenyein vesz részt. Első versenyükön, a Kazár rallyen a páros kategória győztes lett, most pedig az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel a kategória mellett abszolútban is az első helyen végeztek. Idei versenyévadjukban céljuk a Magyar Bajnoki cím megszerzése.

Tim Gábor: –Nagyon jó futam volt, az utolsó gyorsig végig vezettünk, de nem lehetett lazítani, mert Bukulya Istvánék nagyon jöttek. A pálya borzalmasan tetszett, szinte egy hegyi gyorsaságira emlékeztetett. Jó volt az aszfalt, és sok néző volt a pálya mellett. Már az első szakaszon megvolt az első hely, lényegében azt az előnyünket tartottuk a végig, miközben a futamok pokolian izgalmasak voltak. Nagyon köszönöm a támogatóimnak, hogy biztosították számunkra a versenyen való részvételt.

 

Cz.Zentai

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s