Bencsik Gergely helytállt


ASZTALITENISZ – Siketlimpia

A magyar siketlimpiai delegáció július 31-én délben érkezett haza Törökországból. A sportolók egy bronzérem(lövészet) mellett 14 pontszerzős helyezést szereztek. A világversenyen 97 ország, 3105 sportoló vett részt Samsunban, ebből 145-en az asztalitenisz sportágat képviselték, közte volt egyedüli nógrádiként a pásztói Bencsik Gergely . Hazaérkezése után, vele beszélgettünk.

Hogy érezted magad a Siketlimpián?

-Nagyon jól éreztem magam, Samsun városa valóban mindent az olimpia alá rendelt, mindenhol csak az olimpiával kapcsolatos dolgokat lehetett látni. Az emberek örömmel fogadtak bennünket, két hétig szinte sportlázban égett a város. Csodás volt a megnyitó. A szervezők igazán kitettek magukért. Az 55 ezer néző befogadására alkalmas stadion ezúttal megtelt. Szinte hihetetlen érzés volt, ezt nem lehet elmondani, ezt át kell élni.

Bencsik Gergely egyedüli nógrádiként vett részt az idei SiketlimpiánAz asztalitenisz csarnokban milyen körülmények fogadtak?

-A hazai és más európai helyszínek mellett itt nagyon szokatlan körülmények fogadtak. Az asztal kék volt, amire még számítottam, de arra már nem, hogy a talaj is az lesz. A fal kék és fehér keveréke volt, ami nagyon zavaró volt. Eleinte senkinek sem tetszett, de nem lehetett mást tenni, mint megszokni a játékteret. Valakinek könnyebben, valakinek nehezebben ment. Én az utóbbiak közé tartoztam.

A csapatküzdelmekkel kezdtek?

-Igen, az időrend szerint sportágunk a csapatversennyel kezdett. A selejtező csoportban Tajvan, Oroszország és Csehország várt ránk. Az előbbi kettő számunkra nagy falatnak bizonyult, arra jó volt, hogy belerázódjunk a versenybe. Csehország ellen jól kezdtük a meccset, hiszen rögtön megnyertem az első mérkőzést, aztán a csehek legerősebbje simán nyert, de később ismét átvettük a vezetést. A második meccsemet elvesztettem és a végén vereséget is szenvedtünk.

Ezután a helyosztókra került sor, ahol előbb Ausztriától, majd a házigazda törököktől is kikaptunk. Az utolsó mérkőzésünkön Thaiföld ellen sikerült nyernünk, így a 15. helyen zártunk.

És a folytatás?

– Vegyespárossal folytattuk a szereplést. Kiemelés folytán a második fordulóban egy kiélezett küzdelem után alulmaradtuk egy ukrán párossal szemben. Egyéniben pedig megkaptam a litván Európa-bajnokot, egy kínait és egy indiai ellenfelet.

A sorsolásnak köszönhetően rögtön a kínai ellen kezdtem. Nagyon jó formában éreztem magam. Az elején sikerült őt meglepnem. A folytatásban is jól játszottam, hiszen voltak még játszma labdáim, de kétszer 10 fölötti szettben kaptam ki, egyszer pedig már semmi esélyt sem adva győzött le. Délután a litván ellen még ennyi esélyem sem volt, ráadásul kellemetlen stílusa is volt, de zárásként az indiai vetélytársamat legyőztem.

Ha összegezni kellene az idei siketlimpát azt mondanám ez nekem most felemásra sikeredett.

Miután sikerült megszoknom a termet, úgy javult a játékom is, szóval azzal elégedett vagyok, hisz sikerült úgy megcsinálnom, ahogyan azt kellett. Amivel viszont nem vagyok megelégedve az a helyezés. Sajnos a tavalyi VB-n nem vettem részt, így sorsoláskor a nehezebb csoportba kerültem. Egyébként itt szeretném megköszönni felkészítő edzőmnek, Aranyosi Leventének a munkáját.

Hogyan tovább?

-Rövidesen kezdődik a hazai bajnokság, így arra figyelni kell, hiszen a csapattal, most komolyabb céljaink vannak. Ezt követően szeptember 3-án lesz a TOP12 verseny, ahol címvédő vagyok.

Innentől kezdve már keményebb munkát akarok folytatni, hiszen négy év múlva a ma még eldöntetlen helyszínen Los Angeles vagy Dubai én is szeretném kiharcolni a siketlimpiai kerettagságot, ahol már mindenképpen komolyabb eredményeket akarok elérni, mint az most Törökországban sikerült.

Forrás: Cz.Zentai

Vélemény, hozzászólás?

