Táborban versenyzett


TRIATLON – Junior Európa kupa

A napokban Csehországban, a Tábor elnevezésű településen versenyzett Laczkó Szabina, a Tarjáni Tornádó Triatlon SE (TTT) versenyzője, aki a junior Európa kupán állt rajthoz.

Rengeteg emelkedő, lejtő és éles kanyar várt a versenyzőkre – saját bevallása szerint ez az egyik, ha nem a legnehezebb biciklipálya, amin a salgótarjáni valaha versenyzett. Az Európa kupa napján Szabináék viszonylag korán kiértek a viadal helyszínére, itt még egyszer átnézték a pályát, majd egy gyors bicikliellenőrzés és depózás után volt még egy bő másfél óra a rajtig, amikor is a fiúk versenyét tanulmányozva lehetett egy kicsit tájékozódni még a bemelegítés előtt.

Laczkó Sz csehor 17

Laczkó Szabina (TTT) a rajt előtt

A lányoknál összesen 43-an álltak rajthoz, Szabina viszonylag jó pozícióban tudott rajthelyet választani, így ezúttal is a pálya szélén kezdhette meg az úszást, sikeresen kimaradva a verekedésből. Az egy körös (750 méteres) úszás után egy elég durva, 300 méteres emelkedőn át vezetett az út a depóig, majd kezdődhetett a kétkörös bicikli.

– Az úszás egész jól ment – mesélte tudósítónknak. – Bár már a verseny előtt nem éreztem jó formában magam, de ez a szám jól sikerült. Amint aztán felpattantam a kerékpárra, már éreztem is a vádlimat, viszont tudtam, ha lemaradok a bolyról, sokkal nehezebb lesz az itt-ott szembeszéllel is rendelkező pálya teljesítése.

A fájdalom ellenére sikerült három másik lánnyal megkezdenie a kerékpárt, sorra előzték is az előttük lévőket, így sikerült olyan – nagyon jó úszó – versenyzőkre felérniük, akikkel a nógrádi lány idén még nem tudott kerékpározni. Páran pedig hátulról is csatlakoztak hozzájuk, így pedig elég jó csapat állt össze, amit a növekvő tempó jelzett is.

– Nehezítésképpen, a 37 fokos hőségben a kulacsomban lévő, bekészített hideg víznek már nyoma sem volt, a depóban állva felforrósodott, így tekerés közben se inni, se locsolni nem tudtam magam. Az első kör végéhez érve egy kigyorsítás alkalmával a boly eleje elég keményen megrántotta a mezőnyt.

Egy darabig sikerült kapaszkodnia, de végül nem tudott ott maradni, pár társával együtt leszakadtak, majd még jobban szétszakadt a mezőny, így a második kör nagyrészét egyedül teljesítette.

– A háromkörös futást is végül egyedül kezdtem meg, mondanom sem kell, nem ez volt életem futása, egyes szakaszok jól mentek, viszont az emelkedőt itt sem bírtam, így inkább már az életben maradás volt a fő célom. Frissíteni körönként csak egyszer tudtam, annyi vizet vettem magamhoz, amennyit csak lehetett, de a kör egyharmadához érve már nem lehetett érezni a hatását, főleg hogy a pályán egy rövid árnyékosabb szakasz volt, azt leszámítva pedig a tűző napon futottunk. A célba érve azonnal összerogytam, de az a néhány liter jéghideg víz, amit rám öntöttek, végül helyrehozott.
Összegezve tehát a formámhoz képest egy jó úszást, egy nagyon fájdalmas biciklizést és egy változó futást produkáltam. Megelégedve természetesen nem vagyok magammal, ez a verseny most a kerékpározáson ment el. Ez most így, a szezon végére ennyire volt elég, tanulni és tapasztalatot szerezni pedig minden verseny jó – zárta beszámolóját a tornádós.

Most egy hosszabb pihenő vár a salgótarjánira, aztán előreláthatólag ősszel, felfrissülve kezdheti meg a felkészülést a következő szezonra.

Eredmények.

Junior nők (43 induló): 37. Laczkó Szabina Blanka 1;14:28 óra.

Vélemény, hozzászólás?

