Báldi Gergő országos bajnok


GYORSASÁGI AUTÓSPORT – Hankook Racer Cup

A salgótarjáni Báldi Gergő egy elmúlt évi balesetéből kigyógyulva idén nagy tervekkel vágott neki az új versenyévadnak. Voltak ugyan komoly gondjai (támogatók hiánya), de valahogy mégis sikerült minden futamon rajthoz állnia.

speedlight_hankook_cup_hring_baldi_15A tarjáni autós már az áprilisi Slovakiaringen lebonyolított WTTC dupla futamot győzelemmel kezdte, végül a Hankook Racer Cup évi hat rendezvényén 13 futamot teljesítve végzett az összetett pontverseny élén. Hét futamgyőzelme mellett csupán egy alkalommal maradt pontszerzés nélkül, miközben a nemrégiben lebonyolított hármas záró rendezvény igen izgalmasra sikeredett. Erről és a további, tervekről a verseny után a nagyon boldog újdonsült országos bajnokkal beszélgettünk.

Gratulálunk az országos bajnoki címhez! A hétvégi Hungaroringen lebonyolított hármas futamsorozat előtt te vezetted az ob pontversenyét, de itt aztán némiképpen felborult a papírforma. Mi történt?  

-Én ugyanolyan hozzáállással érkeztem meg erre a hétvégére is, mint az összes többire. A 47 pontos előny ellenére szerettem volna győzni, a legjobbamat nyújtani mindhárom futam során. A felkészülésem ugyan picit másképp alakult, mint az előző futam előtt, ennek ellenére teljesen késznek éreztem magam az utolsó csatára.

A pénteki edzés során már jöttek gondok, este sem tudtam nyugodtam lehajtani a fejem aludni, az utolsó etap közepén ugyanis a váltóm felmondta a szolgálatot, és a pálya szélén fejeztem be a gyakorlást. Tudtam, hogy vasárnapra semmi probléma nem lesz, maximálisan megbíztam a csapatban, a szerelőkben, de mégis bennem volt a félelem, hogy egy rejtett technikai hiba ismét közbejöhet. Ez be is következett. Az időmérő edzésen hármas fokozat nélkül kellett köröznöm, visszaváltásoknál az autóm ugyanis nem vette ezt a fokozatot. Ennek ellenére a negyedik helyen végeztem, de továbbra sem éreztem magam teljesen biztonságban.

Ezt követően jött az első, már az ob pontszerzésbe is beszámító futam?

-Igen. A váltót az első futamra teljesen megjavították a csapattagok, mégis előjött sok más probléma. A nedves pálya miatt a rajtom nagyon rosszul sikerült, visszaestem a középmezőnybe, itt pedig egy gyors, beláthatatlan kanyarban kaptam egy ütést hátulról, irányíthatatlan lett az autó, és megpördültem. Szerencsésen megúsztam ezt, a fél mezőny ugyanis mögöttem volt, de sikeresen ki tudott kerülni mindenki. Innentől kezdve volt miért küzdenem. Nagy felzárkózásba kezdtem, már a nyolcadik helyért küzdöttem, amikor egy hiba után felnyílt a csomagtartóm, ez pedig annyit lassított rajtam, hogy kénytelen voltam kiállni egy gyors szervízre. Végül sikerült a 11. helyen behozni az autót, ami 5 ,nagyon fontos bajnoki pontot jelentett számomra.

3Túltéve magad az első futam fiaskóján, a másodikban a sportág szerelmesei már az igazi Báldi Gergőt látták száguldani?

-Bár kissé csökkent a pontelőnyöm a második verseny előtt, talán a szezon során a legmotiváltabb voltam. Győzni szerettem volna, akár extra kockázatot vállalva is. A rajt után nem sikerült pozíciót nyerni, az utána lévő három körben viszont nagyon jól kijött a lépés, és 10 autót megelőzve sikerült az élre állnom. Itt azonban még nem volt vége a versenynek, a szélárnyékban ugyanis Vogel Adrienn teljesen rajtam tudott maradni, kénytelen voltam védekezni. Bár volt pár szoros eset, végül sikerült megtartani a pozíciómat, és megnyerni a futamot, ezzel együtt pedig a bajnoki cím is már matematikailag eldőlt.

Az év elején gondoltad volna, hogy te leszel a Hankook gyorsasági országos bajnokság győztese?

-Évek óta csak álmodoztam erről, és most mindez valóra vált. Nagyon hálás vagyok György Gábornak és a George OXXO Energy Racing Teamnek, akiknek a segítségével sikerült végigvinni a szezont. Tökéletes autóval versenyezhettem, egy nagyon erős és gyors mezőnyben. A támogatóknak, a családomnak is hatalmas köszönettel tartozom, hogy idáig repítettek, remélem sikerült meghálálni a belém vetett bizalmat.

1.jpgNe szaladjunk annyira előre, hisz a záró futam még hátra volt.

– Ezen a futamon a csapat érdekeit szem előtt tartva versenyeztem, vigyázva az autómra. Így is a negyedik helyen értem célba, csapattársaim az összetett első hat pozíciójában végeztek, György Anett pedig a Lotus kategória bajnoka lett, így lett az örömöm teljes.

4Hogyan tovább?

A folytatásról konkrétumok még nincsenek, vannak tervek a továbblépésre, én is úgy érzem, hogy készen állok arra, hogy nemzetközi szinten versenyezzek. Amit biztosra tudok mondani, a novemberi műtétem után maximálisan a felkészülésbe fogom vetni minden energiám, hogy semmi se érhessen meglepetésként a 2017 -es szezon kezdetén.

Hankook Racer Cup, gyorsasági ob végeredménye (19 pontszerző): 1. Báldi Gergő B3 Racing 234 pont 2. Boldizs Bence B3 Racing 194 3. Kismarty-Lechner Gergő Zengő Motorsport 180 4. Vogel Adrienn George Racing 153 5. László Martin Turán Motorsport 144 6. György Gábor George Racing 126.

Forrás: Cz.Zentai

Fotók: Speedlight Photo Agency Kft. & George OXXO Energy Racing Team

Hozzászólás